Marketing & Communicatie

//Marketing & Communicatie
Marketing & Communicatie2018-08-02T15:09:17+00:00

Alles staat of valt met professionele communicatie !

Communicatie beïnvloedt alle processen in uw bedrijf. Communicatie met uw personeel, uw klanten, uw prospects, de arbeidsmarkt. Communicatie kan de naamsbekendheid vergroten, het imago verbeteren, meer of beter personeel helpen vinden, zorgen voor meer leads, voor meer omzet, voor een betere marge, voor interne trots en binding van personeel, voor waardevergroting van merk en organisatie, etc.

Maar het in loondienst nemen van een communicatieprofessional is voor veel MKB-bedrijven een (te) kostbare investering. En alles uitbesteden aan een full service communicatiebureau met forse overheadkosten is vaak onbetaalbaar. Gelukkig is het ook niet nodig. Team Kikk biedt op elk gewenst moment juist die ondersteuning die nodig is. Met een uitgebreid team van adviseurs, creatieven en uitvoerenden kunnen wij u op elk moment en elk gebied professioneel ondersteunen. Tegen prijzen die u zullen meevallen.

Wat mag u van ons verwachten?

Team Kikk biedt heldere modules, die in tijd en kosten goed te overzien zijn. We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. We werken in drie logische stappen naar een consistente en succesvolle communicatie.

  1. Analysefase:

Hierin onderzoeken we, eerst op hoofdlijnen om de kansen en bedreigingen snel helder te krijgen en vervolgens meer in detail om een uniek merk op de marktplattegrond te kunnen veroveren, hoe uw merk ervoor staat. Is uw merk uniek? Is uw bedrijf trendsetter of trendvolger? Bent u tevreden over de uitstraling van uw merk en de media die u inzet om klanten en prospects te bereiken? Kunt u voldoende gekwalificeerd personeel werven? Wat is uw ultieme doel? Wie zijn de doelgroepen? Hiertoe maken we gebruik van de modules Communicatie Quick Scan en Communicatie Workshop ‘Merkbalans’.

  1. Conceptfase:

In deze fase ontwikkelen we een uniek Kernconcept waarmee u jaren vooruit kunt. We ontwikkelen een geheel eigen beeldtaal, bedenken een onderscheidende slogan, leggen de tone-of-voice vast en stellen een lijst van thema’s op.

  1. Implementatie:

Nu we weten hoe u zich succesvol kunt onderscheiden, gaan we dat ook waarmaken. In het Mediaplan leggen we de verhouding tussen ‘eigen’, ‘gedeelde’, ‘verdiende’ en ‘betaalde’ media vast en maken we heldere afspraken over budget en doelstellingen.

Alle acties die we vanaf dit punt inzetten, worden vooraf begroot en gepland op basis van ons Communicatie Menu: een transparant overzicht van mensen, middelen en methodes. Geen verrassingen achteraf, maar helderheid voordat we ook maar 1 euro voor u investeren.

We komen graag met u in gesprek over uw ambities.

Wilt u sparren met onze bedrijfsadviseur?

Neem contact op

Gerelateerde artikelen

Waarom een kwaliteitsmanagementsysteem ?

Waarom willen sommige organisaties een kwaliteitsmanagementsysteem en waarom doen andere organisaties het zonder? Zijn organisaties met een kwaliteitsmanagementsysteem beter af dan organisaties zonder zo’n systeem? Wat kost het en wat levert het op? Vragen die [...]